søndag 6. september 2009

HVORDAN KOMBINERE SKOLE OG BLOGG BEST MULIG


- Hvor viktig er det å kommunisere med de andre i klassen via bloggen?
Jeg synes det er viktig at vi leser bloggene til våre medelever og kanskje også kommenterer. Da blir vi mer oppvakt på hva som gjør en blogg bra og hva som er interessant å lese.

- Betyr det noe å få kommentarer fra folk utenom skolen?
Det betyr ikke så mye, hvertfall ikke for meg, men hvis det skjer så er det bare positivt og hyggelig.

- Er det andre metoder eller verktøy enn bloggen som kan gjøre det enklere for deg å få med alt, holde oversikt og lære effektivt?

Ja, for meg så er det en 7.sans. Der skriver jeg alt som har med fagene å gjøre.


- Kan den brukes til noe i forbindelse med fordypningsoppgaven?
Ikke så veldig. Fordypningsoppgaven er noe man skal(som er ganske selvsagt) fordype seg i et spesielt selvvalgt tema. Man skal legge mye jobbing i denne oppgaven og skrive mye. Blogging er en helt annen type skriving, her skal man skrive korte innlegg om små temaer som ikke alltid er så viktig og planlagt. Derfor tror jeg man ikke får så mye ut av å kombinere disse to tingene. Hvertfall ingenting jeg kommer på!

- Hvor mye synes du at den skal vektlegges i vurderingen (med/uten karakter, andre ting)?

Synes bloggen skal vurderes, altså i en helhet, og med karakter. Mener slik at en kan kanskje ha en dårlig bloggdag, men en senere gang hente seg inn igjen med et bedre innlegg. Den burde også vurderes utifra, bildebruk, kildebruk, tittel på blogg og utseende.

- Skal den være obligatorisk?

Ja. Likt for alle =)

1 kommentar:

  1. Bra innlegg, Maria! Så bra at du holder styr på alt som skjer i en 7. sans, det er en god vane. Jeg synes også at bloggen skal vurderes. Snart må vi ta oss tid til å bli enige om hva som er en topp, middels og under middels blogg.

    SvarSlett